polikliniek Nijkerk_kno

KNO-artsen in polikliniek Nijkerk

De KNO-artsen houden zich bezig met aandoeningen van de keel, neus en oren.

Daarnaast behandelen de KNO-artsen:

• aandoeningen in het hoofd-halsgebied (zwellingen en huidafwijkingen zoals huidkanker)
  • aandoeningen van de speekselklieren
  • cosmetische vervormingen (onder andere flaporen). Voor meer informatie zie plastische/cosmetische KNO-heelkunde
  • snurken en slaapapneu
  • spraak- en taalstoornissen (in samenwerking met logopedisten)

KNO/Hoofd-halsgebied chirurg

KNO-artsen zijn eigenlijk chirurgen van een specifiek gedeelte van het lichaam. Om deze reden kunnen KNO-artsen, om volledig te zijn, beter KNO/Hoofd-hals chirurgen worden genoemd.

KNO-operatie met een navigatiesysteem

De KNO-artsen van het St Jansdal maken als één van de eerste ziekenhuizen in Nederland gebruik van een chirurgisch navigatiesysteem voor ingrepen in de neusbijholten. De KNO-artsen werken met de zogeheten digipointeur. Dit systeem informeert hen tijdens een operatie in de neusbijholten over de precieze locatie.

De KNO-artsen voeren regelmatig operaties uit in de neusholten. Bijvoorbeeld bij patiënten met chronische neusbijholteontsteking, neuspoliepen of gezwellen in de neus en neusbijholten. Deze operaties vinden plaats in een gebied vlakbij de hersenen, de ogen en grote bloedvaten. De KNO-artsen kunnen deze operaties alleen goed uitvoeren met inzicht in de complexe anatomie. De nieuwe apparatuur helpt daarbij.Tijdens de operatie krijgt de patiënt een hoofdband om met daarin een sensor die de positie van de operatie-instrumenten weergeeft. Het grote voordeel, bijvoorbeeld bij een gezwel, is dat artsen minder gezond weefsel weg halen. Bij neuspoliepen kunnen zij de ziekte juist uitgebreider weghalen, omdat de grenzen van de neusbijholten nauwkeurig in beeld worden gebracht.

Spreekuren KNO-artsen polikliniek Nijkerk

Bekijk hier het spreekuuroverzicht om zien wannneer de KNO-artsen spreekuur houden in de polikliniek Nijkerk.

Slaap-/Waakcentrum Harderwijk

Het St Jansdal behoort tot een van de dertig topklinieken, die zich bezighouden met de behandeling van slaapapneu. St Jansdal heeft een Slaap-/Waakcentrum voor slaapproblemen, waaronder snurken en slaapapneu. U kunt hier terecht voor diagnostiek, behandeling en controle.  De ApneuVereniging Nederland onderzocht middels een patiënten tevredenheidsonderzoek de kwaliteit van diagnostiek, behandeling en begeleiding. Het St Jansdal ontving vier van de vijf sterren!

Buisjes of amandelen

Sinds januari 2016 heeft het St Jansdal een eigen kinderwebsite. Met leuke films en foto's hebben we geprobeerd jou en je ouders zo goed mogelijk een indruk te geven van ons ziekenhuis, zodat je weet wat je kunt verwachten. De informatie is voor elke leeftijd anders. Je vindt er bijvoorbeeld informatie over het plaatsen van buisjes en knippen van de amandelen Zie www.stjansdalkids.nl.

Samewerking

Onze KNO-artsen draaien feestdagen- en weekenddiensten met de KNO-artsen van de MC-groep Lelystad. Onze KNO-artsen kunnen op dit soort dagen dus in Lelystad werken en de MC-artsen in ons ziekenhuis.

Afspraak maken bij de KNO-arts in de polikliniek Nijkerk

U kunt een afspraak maken via het afsprakenbureau van het St Jansdal: tel. 0341- 463890